utorok 29. marca 2011

Zelený mramor - výživné mydlo do sprchy


Metóda: za studena
Typ mydla: pevné

V tomto recepte som sa trochu pohrala s prídavkom vyživujúcich zložiek, pretože som chcela vedieť,aký vplyv budú mať na moju pokožku. Cieľom bolo vyrobiť mydlo, ktoré po osprchovaní nenechá moju pokožku suchú (máme veľmi tvrdú vodu). Takisto som po poučení s paprikovým mramorom pridala viac esenciálnych olejov.
Ak nie ste oboznámení s procesom výroby mydla metódou za studena, prečítajte si najprv návod tu: Postup výroby mydla metódou za studena



Recept

Olivový olej   350g
Palmový tuk   213g
Kokosový tuk   250g
Slnečnicový olej   150g
Maslo Karité   89g
NaOH   141g
Destilovaná voda   380g

Vo fáze "stopy" pridané:

Jojobový olej   1 ČL
Olej zo sladkých mandlí   1 ČL
Zmes esenciálnych olejov Synergie - Purifiante (Nature & Decouvertes), zloženie: sladký pomaranč, douglasova jedľa, lavandin, citrón   30ml
Zelené farbivo chlorofyl-potravinárska tekutá farba Hobby décor   10ml

Plánovaný podiel nezmydelneného oleja 10%.

Mydlo som už nemixovala tak dlho ako týžeň predtým (mydlo paprikový mramor), a hmotu som nalievala ešte podstatne tekutú. Farba hmoty bola tmavožltá (zrejme kvôli panenskému olivovému oleju).

Nevýhoda: Zložitý bol proces mramorovania mydla, pretože bolo príliš tekuté a tak sa po pár zamiešaniach farba dosť rozpustila. Odtieň zelenej od pôvodnej tmavo zelenej sa v mise zmenil na skoro šedozelený.

Mydlo som robila cca 16.00 - 17:10.


Forma: Krabica od topánok o rozmeroch dna 28cm x 21.5cm.

Výťažok:
9 mydiel o váhe 143 - 165 g a veľkosti zhruba veľkosť cca 9 x 7 x 2.4 cm. (napriek tomu, že som použila tú istú krabicu od topánok, tentokrát som krájala mydlo na 9 častí - 2 pozdĺžne a 2 vertikálne rezy).

Teploty: Oleje i roztok NaOH medzi 33-37 stupňov.

Vlastnosti mydla:

Plusy:
+ Mydlo pení o niečo menej ako paprikový mramor, ale stále veľmi dobre
+ Bublinky sú veľmi stabilné
+ Mydlo je veľmi jemné na pokožku
+ Mydlo vonia aj po ukončení reakcie a po niekoľkých mesiacoch od výroby

Mínusy:
- Mydlo je o niečo mäkkšie, ale rozhodne sa na umývadle nerozpúšťa


Mydlo niekoľko hodín po vyliatí do formy (00:20)


Rozkrájané mydlo po dvoch týždňoch (6.2.2011).

Na mydle sa pri procese odstátia vytvoril na hornej strane biely povlak. Dve mydlá ktoré ho nemajú sú len prevrátené hore rubom, na druhej strane majú taký istý povlak. Ako som neskôr zistila, je to vyzrážaná sóda (teda nie NaOH!), ktorá vzniká kontaktom ešte nedozretého mydla so vzduchom. Preto sa vyskytuje len na jednej strane. Zrejme som mydlo krájala príliš zavčasu, mala som ho nechať v krabici prikryté o niečo dlhšie.

Intenzita zelenej nie je veľmi silná, ale postačuje. Myslím, že som pridala príliš veľa esenciálnych olejov, pravdepodobne by stačila polovica, mydlo po celý čas zrenia strašne moc voňalo.


UPOZORNENIE: Množstvo olejov a NaOH v recepte je presne vypočítané, na základe typov a  množstva použitých olejov. Ak chcete zmeniť recept (typ olejov a ich množstvo), mali by ste si prečítať kapitolu Základné princípy výroby mydla od základu! , kde sa  dozviete, ako na to.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára