utorok 11. októbra 2011

Regeneračný krém na tehotenské bruško

Tento krém zo šípkového oleja som si pôvodne vyrobila ako krém proti vráskam, ale zistila som, že jeho účinky sú širšie a používa sa na regeneráciu jaziev, a preto ako olej proti striám a na tehotenské bruško.
Takže proti jazvám, na strie, na tehotenské bruško, na zrelú pleť proti vráskam.

Uvádza sa, že stačí 10% šípkového oleja z celého množstva olejov v recepte, aby sa prejavil jeho účinok. To som čítala až potom, takže som použila 50% a 50% jojobového oleja.




Recept (na 90g)

Šípkový olej14g (15.5%)
Jojobový olej14g (15.5%)
Ružová voda 56g (62%)
Olivem 1000 (www.murumuru.sk)6g (7%)
Esenciálny olej ružové drevo10 kvapiek
Extrakt z grepfruitových jadierok10 kvapiek


TIP Ak nemáte emulgátor, vyrobte si balzam (použite ktorýkoľvek z receptov na blogu na výrobu balzamu a nahraďte 10% olejov šípkovým), prípadne používajte na natieranie bruška len zmes olejov.

Postup
  1. Dezinfikujte všetky nástroje s ktorými budete pracovať, vrátane nádoby v ktorej budete krém uchovávať (buď povarením 15 min vo vriacej vode, prípadne ak sa jedná o plasty, tak alkoholom alebo chlórovými tabletami)
  2. Zmiešajte oleje s emulgátorom Olivem 1000, ružovou vodou a extraktom z grep. jadierok a vo vodnom kúpeli zahrievajte až do rozpustenia emulgátora.
  3. Po rozpustení odstavte z ohňa a najlepšie mixérom premixujte až kým nie je všetko homogénne.
  4. Postavte nádobu s krémom do studenej vody a miešajte (stačí už len ručne) až do úplného vychladnutia zmesi - v závislosti od toho ako Vaša nádoba drží teplo to môže trvať aj 10-15 minút. Esenciálny olej vmiešajte niekedy v priebehu procesu, keď už krém nie je taký teplý, že by sa mohol vypariť.
  5. Dávkujte do nádob a skladujte v chlade.

Pozorovanie: Šípkový olej má charakteristickú vôňu, a to môže prekážať pri nanášaní na pleť. V 50% koncentrácii sa mi zdá byť táto vôňa dosť zreteľná, takže by som asi nabudúce zvolila menšie percento.

2 komentáre:

  1. Niekde sa stala chyba :( Vyrobila som si krém podľa tohto receptu z levandulového vývaru, olivového oleja, avokádového masla a kakaového masla + oliviem a extrakt z grepových jadierok. Všetko dobre dopadlo, krém bol luxusný. Pokial som ho po týždni neotvorila a neostala zhrozená. Plesňové pavučinky s čiernymi paličkami, miestami zelená kožušina...keď si predstavím, že včera večer som si s tým už po tme nakrémovala ruky idem vracať....Kde sa mohla stať chyba? Tá pleseň by sa tam urobila aj keby som to skladovala v chladničke nie?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Majka, asi si dobre nedezinfikovala, pripadne Tvoj extrakt z jadierok nema v sebe dobre konzervanty. Chladnicka by urcite spomalila plesen. Ak si ho mala v kupelni, tak tam je vlhko, pokazi sa skorej.
    A netrap sa, natriet sa plesnou, to je nic, ja som takto raz zjedla tvarohovu tycinku poliatu cokoladou... problem bol, ze ta krasna zelena plesen bola pod vrstvou cokolady, a ja som ju zbadala az ked som prehltla...

    OdpovedaťOdstrániť